czwartek, 17 grudnia 2015

Kakao - czy jesteś pewny, że wiesz wszystko o czekoladzie?

Jest źródłem młodości, chroni przed nowotworami, wywołuje natychmiastową poprawę humoru, wspomaga koncentrację i popęd seksualny. Ponadto znajduje się na granicy pomiędzy żywnością a skutecznym, silnym lekarstwem.


Niezwykłe właściwości odżywcze oraz skład o olbrzymiej zawartości witamin, minerałów oraz przeciwutleniaczy zostały omówione w poprzednim poście o kakaowcu.
Niestety wszystko to, na co możemy liczyć sięgając po czekoladę znika w momencie, gdy się ją przetwarza.

Dlatego większość z nas zna mierny substytut prawdziwej czekolady okrojonej z jej tak zdumiewających wartości odżywczych oraz korzyści.

Czym jest prawdziwa czekolada? Poszukaj:
  • kruszone ziarno kakaowca
  • ziarno kakaowca ze skorupą lub bez skorupy
  • masło kakaowe
  • pasta kakaowa
  • baton z surowej czekolady
  • surowa czekolada z owocami (np. z owocami goji)
  • napoje z prawdziwego kakao

 W składzie warto sprawdzić zawartość kakao, które powinno być wymienione w pierwszej kolejności. Cukier trzcinowy, masło kakaowe i dodatki takie jak np. wanilia również mogą się w nim znaleźć.
Jednak dobra czekolada nie będzie miała w składzie substancji tj.: cukier, tłuszcze roślinne, tłuszcze mleczne, miazga kakaowa, emulgatory oraz aromaty. Uważajcie na to.
 
 

Hmm po słodkiej, przetworzonej czekoladzie chwilowo możemy poczuć się jak w niebie ale po prawdziwej czekoladzie możemy się poczuć jak Bogowie. Pomijając wartości smakowe jest dla nas bonusem takich korzyści zdrowotnych, że głupotą byłoby przejść koło niej obojętnie, nawet nie spróbowawszy. Tylko jak to zrobić?

Jak przyrządzić czekoladę? Jak jeść?

Pytanie wydaje się bardzo łatwe, problem w tym, że prawdziwa czekolada ma bardzo mocny i gorzki smak. Jak zacząć wprowadzać ją do swojej diety tak, aby się nie zrazić?

  • W sproszkowanej formie sprawdza się świetnie jako dodatek do muesli, granoli, płatków śniadaniowych, owsianek, koktajli itp.
  • Można jeść ją solo w postaci ziaren
  • Dostępne są już w sklepach ze zdrową żywnością czekolady w 100% surowe i nie przetworzone w postaci tabliczek, batonów lub czekolad z dodatkami
  • Napoje czekoladowe dobrze jest przyrządzić z dodatkiem smakowym, np. kardamonem


Przełammy się ciemną tabliczką i zakosztujmy w końcu prawdziwej czekolady.
Takiej, która nie sprawia, że tyjemy, nie powoduje próchnicy ani innych dolegliwości chorobowych, nie wprowadza nas w poczucie winy, że "znowu się skusiłam"...
Wręcz przeciwnie, możemy sobie pozwolić na przyjemność z myślą, że robimy to dla własnych korzyści :)


Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz